Tankar om att.....

....vara ensamstående.

Jag trodde att det skulle var enkelt och skönt att vara ensamstående.
Visst är det väl så. Jag tycker att det är så dessutom.
Men vissa gånger så känner jag mig fruktansvärt nere.

Känner mig helt enkelt värdelös, vissa dagar. Alla säger till mig att jag inte är det.
Men jag kan inte rå för vad jag känner.
Vissa dagar känner jag så att jag vill att pappan till Sonny ska vara delaktig i hans uppväxt.

(Men nu har ju jag problemet att det är en faderskapsutredning som håller på, dom måste få tag på en kille som ska göra DNA test. Mm jätte kul. Den kille svarar inte när jag skriver och har blockat mig på FB dessutom. Så vad kan man göra åt det, inte ett skit.)

Ajja men det är hans förlust om det skulle vara så att det är han som är pappa till Sonny.
Nu undrar säkert ni som läste förra bloggen. Vadå faderskapsutredning, du visste ju vem pappan var?
Men nu är det så här jag var helt 100% säker på att det var en indier som var pappa.
Fallet är så att han är inte lk en indier överhuvudtaget.
Sonny har blåa ögon och har lite rött i håret.

Jag vill bara att det ska vara klart någon gång så man får veta vem som är pappa till Sonny.
Sonny måste ju få veta vem som är pappa.

Och jag säger så här sitter ni och funderar över detta eller snackar skit om detta då kan ni lika gärna ta det med mig istället.

Ibland känns allt väldigt jobbigt. Och då menar jag allt.
Jag har en pappa som inte bryr sig om mig och mina syskon. Jag är ensamstående, och jag jag älskar mitt liv som mamma. Men ibland kan det faktiskt vara lite jobbigt.

(Jag vet är inte som alla andra som skriver att allt är så bra. Men man kan ju inte sitta och ljuga om det.)
Jag skriver det här för att jag måste skriva av mig ibland.
Jag vill inte jämt prata om det. Och det känns lättare att skriva det här än att prata om det. 

Så jag skulle vilja prata med andra ensamstående mammor. Det är en tjej som har kommenterat här innan och hon är ensamstående.
Vill ha felr bloggtips om ensamstående mammor.


Har ni några bra tips?

Nej nu ska jag ta tvätten.




Kommentarer
Postat av: Jenny - mamma till Milo

Är också ensamstående. Superskönt vissa dagar, andra inte.



Ang faderskapsutredningen, får inte du nån kontakt med honom så uppge hans namn så tar en handläggare kontakt med honom :)



Kram

2011-04-16 @ 14:46:44
URL: http://jeennyulmheden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0