Onsdag igen då

Hej på er där ute!

Först och främst, någon som är bra på datorer??

Aja helgen har varit väldigt trevligt måste jag säga. I lördags så kom Bosse hit på förmiddagen och satte upp mitt nyckelskåp, spegel och ett par speglar där man kan sätta levande ljus. Så nu börjar det se ut som ett hem när det är mer saker på väggarna.

Sen när dom åkte så gick jag och Sonny hem till dom eftersom vi skulle äta hemma hos mamma. god mat blev det. Det blev fläskfilé, rotfrukter (potatis, palsternacka och morötter+ purjolök) Och till det så var det rödvins sås.
Och efterrätten blev pannacotta. Gott som bara den.

Sen gick vi hem och lekte lite innan Sonny skulle sova för natten. Så när han hade somnat så packade jag lite grejjer vi skulle ha med oss på kryssningen.
På söndagen så vaknade Sonny 5.30- 6 tiden någon gång. Så det blev en lång morgon innan vi skulle åka iväg. Men ändå var jag stressad på morgonen och oroade mig för att det inte skulle gå så bra på bussen.

Men det gick väldigt bra på bussen måste jag säga, inte mycket gnäll från Sonny inte han tyckte nog mest att det var spännande.
Han sov en halvtimme på bussen, och faktiskt så var det de enda han sov den dagen. Sen när vi kom till terminalen så fick vi ju vänta ca 2 timmar innan det var påstigning på båten. Men det gick lika bra där med Sonny bara han fick springa runt så var han hur nöjd som helst.
På båten var det väldigt spännande också tyckte han, mycket plats att springa på och dessto roligare och morbröderna jagade honom.

Han somnade vid 21 tiden, och jag trodde han sulle sova länge på morgonen, men icke sa nicke han slog upp sina blå kl 5,30 på morgonen och tyckte att de var dags att leka.
Men men det var ju nytt för honom. Men jag gick upp när dom sa på finska radio:n att kl var 8 med det var ju deras tid, hade vi varit hemma hade ju klockan bara varit 7.

Men även denna dag gick hur bra som helst. Upp och åt frukostbuffé. Sen gick vi runt och kollade lite. Jag spelade lite grann också, stoppade i 30 kronor på ett multispel och valde bingo och vann då 175 kr. Sen innan vi var framme så stoppade jag i 20 kronor och vann 200 kronor. Riktigt bra tycker jag.

Sen när det var dags att ta bussen hem så gick det faktisk bra med Sonny då också, fast lite mer gnäll på hemvägen. Men lyckades somna ett tag på bussen.
Sen när vi kom hem så somnade ha nästan på engång när jag la ner honom i sängen.
När Sonny hade somnat så packade jag upp lite, sen vart det en ganska tidig kväll för mig med.

Igår alltså tisdag så var det första dagen i skolan på en lektion för mig, men kom på att jag har ju gjort de teoretiska i denna kurs och har för mig att jag fick godkänt i det, så jag hoppas på att läraren säger attjag slipper göra det teoretiska igen.
Och idag så händer inte så mycket för min del. Ta de lugnt fram tills att jag ska hämta Sonny på dagis.

Men men kanske lägger upp bilder från kryssningen senare ikväll.
Nu ska jag ringa ett samtal.

Men som sagt skriver nog mer ikväll.

Älskar min underabra son av hela mitt hjärta<3

Puss och kram syns på stan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0