Pluggat

Hej på er där ute!

Då har jag pluggat lite grann nu då. Och har kvar att läsa en bok och fixa studiebesök inom denna kurs.
Sen är den kursen klar. Härligt värre. Och då är de bara två kurser kvar innan jag är undersköterska.

Nu när jag satt och gjord en fallbeskrivning om kriminalitet (svårt att göra de kan jag lova).

Så var det ett väldigt intressant ämne på Oprah Winfrey show.
Det handlade om en pojke som blev misshandlad av sin pappa och sin styvmamma.
Han var 6 år gammal och blev inlåst i garderoben med kedjor och ståltråd.
Han berättade att kissade han på sig så kissade hans pappa på honom(på halsen) och om han bajsade på sig så smetade dom in bajs i ansiktet på honom.
OM han ropade på hjälp så hällde dom diskmedel i munnen på honom och han fick stora utslag på halsen av det.

Det var både intressant och hemskt att se detta.
Jag förstår inte hur man kan misshandla sitt eget barn eller barn överhuvudtaget.
Dom fick ett fängelse straff på 4,5 år.
Pappan släpptes efter 21 månader och styvmamman satt 2,5 år har jag för mig.
Dom borde fått värre straff enligt mig.

Aja skriver mer om detta senare.

Snart ska jag hämta min son på dagis.

Puss och kram syns på stan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0