God morgon- Lördag

God morgon på er där ute!

Passar på att skriva lite nu då jag inte skrev något igår.
Som sagt så var vi i Borlänge igår. Gick faktiskt bra, trodde inte de skulle gå så bra med Sonny, men inget gnäll eller något sådant.

Åkte här från vi 9.30 igår och var i Borlänge strax efter elva. Och Sonny super nöjd över att ha åkt buss.
Han somnade när vi nästan var i Borlänge och sov ca 20 min.
Kliver av på Busstationen i Borlänge och går och såg att vi får gå runt så vi kommer till Donken bara för att dom håller på att göra om i hela Borlänge.
Snöar som bara den och kallt var de. Mamma och jag hade bara munktröjor på oss, och min var dessutom trasig, dragkedjan gick inte att dra igen.

Kommer till kupolen och börjar på New Yorker. Hittade en tröja jag ville ha men tyckte de var för dyr så jag kollade i andra affärer också.
Sen gick vi till donken och åt, och lika där Sonny överlycklig och satt och asgarva när han fick sin mat.

Men sen slutade de med att jag köpte tröjan på New Yorker. Så nu har jag en hel munktröja.
Sen efter de drog vi till busstationen och väntade på bussen.
Självklart gick den bussen över idkeberget och mitt i alltihopa så var de en husbil som kört av vägen så vi trodde inte vi skulle ta oss förbi, men de gjorde vi.

Väl i Ludvika så ringde jag lillebror och frågade om han vill komma och möta oss uppe på byn när vi kom hem för jag skulle inte på Ica och handla också.
Men när vi nästan är hemma så blev Sonny åksjuk och spydde ner hela sig själv.
Så Henke var snäll och kom hit istället så jag fick gå upp och handla.

Sen hände inte så mycket mer igår. Sonny satt mest och prata om bussen och då lät de så här "jag buppen" buppen=bussen.

Ja vad ska vi göra idag då, ingen aning faktiskt. Skrev nyss och frågade mamma och jag kunde få tvätta Sonnys jacka nu idag när dom har tvättstugan. Så får väl se då.
Sen är de ju inte världens roligaste väder heller, men upp på byn måste vi, men de går inte förens jag har tvättat hans jacka om inte någon av mina syskon eller mamma har lust att passa honom.

Nä nu ska jag bädda våra sängar, skölja ur håret och platta de och ta fram kläder till oss.

Skriver kanske mer senare.

Puss och kram syns på stan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0