Funderingar

Nu kommer den här roliga kategorin funderingar.
 
Det här med alkolister och narkomaner.
Man kan undra varför vissa blir alkolister/narkomaner.
Faktiskt så tycker jag sådant är tragist.
Det kan ju ha och göra med uppväxten dom har haft, det vet man ju inte.
Det är hemskt att se dom sitta där och dricka.
Men dom ser glada ut och vissa går faktiskt att prata med.
 
Vissa är elaka som bara den och kan komma fram och gorma och ha sig när man har sitt barn med sig.
Vilket inte är så jätte kul. Barn blir ju rädda när dom håller på så.
 
Och dom som går att prata med är fruktansvärt trevliga och till och med Sonny säger hej åt dom om dom eller vi går förbi.
 
Men som sagt dom som är otrevliga (kanske låter elakt nu) men dom kan väl hålla sig inne istället eller iaf försöka bete sig. Men det är ju svårt för dom och dom har dragit i sig något.
 
Det var en vända jag blev lite halv rädd för en av dessa. Och denne använder nog både och.
 
Iaf så hadej ag hämtat Sonny på dagis efter att jag jobba och vi var på väg hem från affären, då denne kommer fram och säger att jag ska hälsa till min mamma att hon har dragit henne till rättegång. Hon tror att mamma har fått henne vräkt. Men så är inte fallet.
 
Sen skriker hon att sägr jag att hon har hotat med skulle de bli värre. Och jag sa de att jag vet inte ens vad du pratar om. Så fortsätter hon skrika och ha sig och Sonny blev livrädd.
Så jag bad henne sluta och sa att du behöver inte skrika till mig när jag har min son med mig.
Varpå jag får höra att jag är ett fläskberg?!?!
Hon hon skrek en massa så jag börja gå därifrån. Väl hemma ringer jag och berättar för mamma.
 
Fick sedan reda på att hon hade knackat på hos mamma och skrikit åt mina syskon och dom visste ju inte nå vad hon snacka om så dom hade bara stått och skrattat åt henne och då gick hon.
 
Efter detta så har jag sett henne en gång tack och lov för det.
Nog om detta, men man kan ju iaf fundera på vad som gör att dom hamnar i detta missbruk.
Är ju som sagt inte kul att och speciellt inte när dom håller sig uppe på byn nära lekparken dessutom.
 
Det var det inlägget de. Har funderat länge på att skriva detta och nu blev det gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0