God morgon

God morgon på er där ute!
 
Blev inget inlägg igår trots att jag hade tänkte de.
Men de blev fullt upp.
 
Dagen igår började för kl 7 då Sonny ville kliva upp och jag kände mig riktigt utvilad för en gångs skull.
Så vi satt oss i soffan och mös en stund framför Disney junior.
Sen fick Sonny i sig lite frukost.
Jag skippade frukosten eftersom jag hade planerat och fika när jag hade lämnat honom på dagis.
Iaf, när jag väl hade lämnat honom på dagis och gick ner till fiket så skulle jag betala med kortet, vi provade tre gånger med kortet. Det fungerade inte. *SUCK*.
Men fick höra att jag kunde sätta mig och fika och hämta pengar efter de och komma och betala.
Men jag gick därifrån istället, Bosse ringde under tiden pch frågade om jag kunde komma förbi med treo till mamma, så jag gick och köpte treo istället och gick bort till mamma och drack kaffe.
 
Efter kaffe så gick jag vidare upp till BVC-sköterskan för andra delen av utredningen på Sonny.
Och denna gång var det den sociala biten i den är de rutiner, matvanor osv.
När detta möte var klart så gick jag ner till affären för att handla hem lite. Träffade på Henke och fråga om han kunde ta ut mammas hund och sedan komma med honom till mig.
Dom var i Gustavsvik igår så jag var hundvakt.
Så jag knallade hem och började städningen inne på toa.
Skurade under badkaret vilket verkligen behövdes.
Och fortsatte sedan inne på toa.
 
Tog en paus med frukost/lunch.
Sen hjälpte Henke mig så han fick damma.
Så jag dammsög och torkade golven.
När jag var klar med detta så tog vi med oss  Harry och gick bort till Henkes kompis och drack kaffe.
Och sen var det dags att hämta Sonny på dagis.
Vidare till affären för att handla till maten.
 
Väl hemma så tog vi de lugnt, snacka om att jag höll igång igår.
Sen ställde jag mig och diska, hade plockat av Sonny blöjan.
Ser sedan att han skyndar sig till pottan så jag tönkte gå dit och kolla, när jag kommer så resar han sig och han hade bajast på pottan, vilket han aldrig har velat gjort innan.
 
Men jaja, plockade iaf i köket, så nu ser det något bättre ut i köket, blir bättre den dagen jag får tapetsera om i hela lägenheten.
Efter maten så började Sonny bli väldigt trött och då var klockan 17.30 bara, men jag fick stå ut med hans skrik och harn grinade som aldrig förr tror jag.
 
När han väl hade lugnat ner sig efter en timme så fick han lite gröt innan de var dags att sova.
Somnade fort gjorde han sen.
När han hade somnat så skurade jag rent resterande på toa, vilket var badkaret och handfatet.
Sen dammade jag ur en hylla jag har samt plockade ur alla prydnads grejer då den hyllan ska på tippen.
 
När jag var klar med det komma mamma och Bosse samt Philip och hämtade Harry eller ja dom blev kvar en stund och drack lite kaffe med mig.
Och så pratade vi om gustavsvik så vi skulle få äka med dit någon gång vi med.
Sen var de så att pojkarna skulle ha blivit hämtad av pappa när dom kom hem för dom skulle vara där nu i veckan. Men pappas förklarning var: kan ni köra hit dom jag har inte råd att hämta dom.
Och hur skulle han då ha råd att köra dom till och från skolan när dom börjar.
Så dom blev hemma.
 
Aja iaf, när dom hade gått så kom Henke och vi kollade på de okända tillsammans.
När de väl var slut så åt jag lite och sedan la jag mig då jag var väldigt trött.
 
Vi klev upp idag kl 7.45 och det var grymt skönt Sonny han låg bredvid mig och gosade innan jag klev upp.
Och nu sitter jag här med kaffe och vi väntar på att klockan ska bli tillräckligt mycket för att gå över till mamma.
Ska låna telefonen där och ringa telia så jag får igång min hemtelefon igen.
 
Nej nu ska vi fixa lite innan vi ska iväg till mamma.
Skriver mer senare.
 
Puss och kram syns på stan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0