Leksand sommarland

Hej på er där ute!
 
Nu har jag tid att skriva.
Vi klev upp runt 7 tiden imorse.
Och jag är alltid stressad om vi ska iväg på något. För jag måste hålla kolla på vad vi ska ha med oss osv.
Vi skulle åka kl 9 här ifrån imorse.
 
Iaf när vi klev upp så gjorde jag mig iordning nästan direkt och började packa osv.
Sedan var de dags för frukost.
Fixa ännu mer och jag var ju bara tvungen att diska efter frukost då jag hatar att komma hem till en massa disk.
 
Efter disken så fick de bli en kopp kaffe och fixa lite till innan de var dags att bege sig mot bussen.
Och Sonny överlycklig när vi sätter oss på bussen och på vägen upp till Leksand så såg han en massa grävmaskiner och lastbilar vilket han tyckte var väldigt kul.
 
Väl framme så kollar vi runt lite och Henrik gick en hinderbana, men eftersom jag har sådan hemsk höjdskräck så bangade jag ur så Sonny höll mig sällskap på marken :P
Sen gick vi upp och kollade lite på kaniner och höns och får. Vilket var väldigt kul för Sonny.
 
Och han fick prova på att rida på en ponny, dock ingen riktigt, Henke följde med honom på de.
Sen gick vi runt lite till eller ja vi fikade lite innan de.
Vet inte om de var efter de som Henke fick med mig upp i pariserhjulet. Men aldrig i h*lvete att jag gör om de. Det vände sig i magen och jag blev yr. Så blundade nästan hela tiden.
 
Och vi har även badat och det uppskattades ännu mer av Sonny som var som en orkan i vattnet typ. Åkte vattenruschebana gjorde han också. Tyckte han var jätte kul.
Efter badet så åt vi lite igen och Sonny fick sig en glass.
 
Och så skulle vi åka lilla bergochdal banan för barn, men Sonny. Gick hur bra som helst tills de blev nedför. Då skrek och grina han. Och självklart så var de tre varv. Men sista varvet gick skapligt bra. Men något sådan blir de inte för honom igen.
 
Efter de så gick vi till pirat ön. Och Sonny han trodde det var Jake och piraternas skepp. Så de vara väl bara att hålla med. Och där sprang han runt som en liten orkan igen.
Upp i skeppet pratade med piraterna (inte riktiga). Sprang av skeppet vidare til ruschekanorna och så vara de fram och tillbaks där.
Sen gick vi runt och kollade lite till innan vi gick ut till bussen.
 
När vi åkte hem så somnade Sonny nästan på engång på bussen.
Och jag med för den delen.
Väckte honom iaf ca 20 min hemifrån. Så han sov mellan ca 16- 17.
Väl hemma så gick vi upp på byn på engång så jag skulle kunna handla till maten.
Sen gick vi hem och lagade mat och drack kaffe.
 
Redan kl 19 ville Sonny sova men lyckades hålla honom vaken till iaf 19.45. Så han var väldigt trött.
Och jag är trött jag med, men snart är de dags för sängen tror jag.
 
Nu kommer de iaf bilder från dagen som har varit.
 
 
Sonny ville sitta med morbror Henke.
 
 
Ponnyridningen
 
Ponnyridning
 
Chillar i vagnen :P
 
Utsikt från pariserhjulet. Inte jag som har tagit bilden.
 
 
Samma här.
 
 
Henrik och Sonny, tänker inte lägga upp bild på mig från pariserhjulet..
 
 

Henke och Sonny som pirater:P
 
Jag och Sonny på piratskeppet
Henke tyckte denna bild var fin så den fick följa med på bloggen:P
Först var han rädd för dessa pirater med de gick över ganska fort:P
 
Kanske ser ute att vara en konstig bild. Men är från en klätterställning med rutor av plast.
 
 
 
Sitter i skeppet. Vilket han inte vill.
 
Mamma peng.. Sa han där
 
Jippie
 
Min älskade son<3
 
Jippie:)
 
Tack Henke för en trevlig dag.
 
Det var bara några av bilderna:)
 
Nej nu säger jag god natt gott folk.
 
Älskar min underbara son av hela mitt hjärta<3
 
Puss och kram syns på stan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0