Lördag- kväller

God kväller på er där ute!
 
Nu sitter jag här igen.
Har varit på väg att skriva några inlägg redan igår, men har inte blivit av.
Börjar med gårdagen.
 
Igår förmiddag så gick vi upp till lekparken och träffade Lisse med familj, och barnen lekte och vi pratade.
Efter det gick vi hem och gjorde lite lunch och Sonny fick sova middag.
 
Henke kom när han hade sluta jobbet och vi satt och prata lite innan han gick hem till mamma medans vi gick upp till affären och inhandlade de vi skulle ha till middagen.
Till middag åt vi ris och kött med grädde.
Köttet stekte jag och stoppade sedan in de i ugnen med grädde och creme fraich(stavning). I grädden hade jag sambal oelek och soya.
Väldigt god maträtt måste jag säga, men var försiktiga med sambal oeleken.
 
Sen diskade jag undan och duschade Sonny innan de var dags för honom att sova.
När Sonny hade somnat och jag duschat så gjorde Henke ett till hål i örat på mig. Så nu har jag 4 hål i vardera öra,
 
Sen kollade vi på en film på 6:an som var väldigt bra, Fighter(stavning).
Efter de var det dags för sängen.
 
Dagen idag har vi inte gjort så mycket.
Vid 10 tiden i förmiddags så började jag måla vardagsrumsmöbler.
Började med TVbänken de tog ca 4 timmar.
Sen fick Sonny lunch vid 12 och sen sova middag.
Fortsatte måla medans han sov, men tror han bara sov ca 30 min.
Hann iaf måla klart medans han sov.
 
Vi skulle upp på byn när han hade vaknat, men då öste regnet ner=(.
Men så fort de blev uppehåll klädde vi på oss och gick upp på byn och handla.
Hem och plockade lite innan jag började med middagen som idag fick bli hamburgar vilket Sonny tyckte var väldigt gott.
Under tiden vi åt så började de att åska och Sonny var förtjust i åskan.
När de sluta åska så fick han lördagsgodis och vi hade lite mystid.
 
Sonny ville lägga sig kl 19 och somnade nästan direkt.
När han somnade så började jag måla nästa möbel, och det tog ca 2 timmar.
Möblerna blir vita. Nu har jag bara vardagsrumsbordet kvar att måla.
Nöjd blir jag och snyggt tycker jag det är också.
Så nu har jag hunnit med en dusch och kolla lite på TV.
 
 Blev nyss en åsksmäll, men bara en.
Så nu ska jag vänta på mer åska.
 
Skriver mer imorron.
 
Älskar min underbara son av hela mitt hjärta<3
 
Puss och kram syns på stan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0