Onsdag- Sveriges nationaldag

Hej på er där ute!

Idag är de som sagt sveriges nationaldag.
Och som alla har hört så har de ju varit mycket tjat om att våran national sång är rasistisk, men de tycker verkligen inte jag. Och ingen ska säga att vi inte få sjunga den.
Vi får inte ens sjunga dom på skolavslutningar längre.

Den som tycker den är rasistisk kan ju skriva en kommentar.

1.
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

2.
Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

3.
Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
din fana, högt den bragderika bära.
din fana, högt den bragderika bära.

4.
Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.


Där har ni texten.

Aja nu tillbaka till denna dag. Imorse när vi vaknade hade jag inte en aning om vad vi skulle hitta på men fick ett sms av Carro. Så vi ska umgås med dom idag.
Dagen började vid 7.15 idag men Sonny vaknade först till strax innan kl 6 men fick honom att somna om.
De första han sa sen när han vakna var Jake. Så de var bara att kliva upp.
Sen blev det frukost och jag har diskat och nu dricker jag kaffe. Strax ta och göra oss i ordning och idag tror jag att jag ska platt håret faktiskt.
Mitt hår har börjat bli lockigt, inte kul.

Sen ska vi upp till affären innan vi ska till Carro och Sebastian.
Annars vet jag inte vad som händer faktiskt.

Och inte har vi någon hund att gå ut med nu på morgonen heller så nu blev de genast mycket tid över på morognen.
Nä nu ska jag plocka fram kläder och så till oss.
Tvätta mitt hår och platta de.

Men skriver nog senare.

Puss och kram syns på stan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0