Gäst bloggar brodern skriver igen!

Hejsan, Gay-henke här! Har ni saknat mig?
Kunde nästan tro det!

Visste inte riktigt vad jag skulle skriva om nu, men jag skriver väl något om hur min vecka har varit!
Och vad som har hänt sedan senast jag skrev!

Den här veckan har iallafall varit en av sitt eget slag, och jag har allt klart framför mig!
Skolan går som en dans, och jag har nått ett stort mål inom min viktminskning. Som ni kanske förövrigt inte visste om!

Jag har gått ned 25 kg sedan i somras, och kom därmed ner till mitt näst sista mål!
Detta firade jag med att pierca tungan, detta är något som jag har velat göra så länge, och jag sparade det som en liten belöning till mig själv. Vad jag har förstått är det väldigt många "blogg-mama´z" som läser wictoriaochsonny-blogg.
Så jag tänkte att jag kommer väl med ett litet tips för er mammor som vill gå ned i vikt, eller är i full gång med det efter kilona som man samlar på sig och kanske inte blir av med efter graviditeten!

För att för det första orka med en viktminskning måste man vara VÄLDIGT, nästan överdrivet självdisiplinerad.
När man sedan planerar inför viktminskningen, delmål, menyer och motion. Så tänk på att ALDRIG belöna er själva med mat eller dryck i någon form. det kommer endast sluta med att du sitter där och över-äter varje gång du har tränat.
Att sätta mål och delmål är också en viktig punkt i viktminskningen. Har man inte tid eller lust att sätta sig och planera hur, var, när och under vilka förhållanden det ska ské, så har man heller inte tid eller lust att genomföra det hela.
Saker man istället kan belöna sig med är tex, det där "klädesplagget som man alltid velat ha", "den barnfria kryssningen" eller som i mitt fall, "piercingen som man har längtat så efter". Men tänk också på att inte belöna er för tidigt!
Om ditt mål är låt säga, 80kg. Belöna inte dig själv förrän du väger exakt 80kg eller mindre. Annars tror du inte på dig själv och tar kanske ut lyckan i förskott. 

Nåväl, om ni vill att jag ska gästblogga mer om viktminskning på wicky´s blogg så kan ni kommentera nedan, för jag vet att det är många som har svårt att hitta rätt fakta osv.
Nu, lite mer om mig.  
Jag kom även in i en sådan där "piercing-period" efter att jag gjorde tungan, och nu knappt efter 1 månad så lät jag även pierca bröstvårtan, vilket förvånansvärt nog inte gjorde så ont som jag trodde. Och jag kommer eventuellt pierca den andra också!

Och när vi ändå är inne på kroppsmodifiering, så kan jag tala om att Wicky kommer få lida ikväll.
Jag ska nämligen fylla i hennes tatuering med färg och skugg.

SÅ, jag antar att det var allt för mig idag! Hoppas ni orkade läsa!

Vi ses Babe´s!

www.gayhenke.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0