Lördag- Hemma efter en dag i Ludvika

Hej på er där ute!

Nu kan jag skriva igen.
Våran dag började 6:45 imorse. Och det var jag som vaknade först idag, jag vaknade 6:30 men låg kvar till 6.45 då jag blev väldigt kissnödig och självklart så vaknade Sonny när jag klev ur sängen.
Så vi kollade lite på TV och vid 7 så åt vi frukost. Och jag diskade och drack kaffe efter det. Och gav Harry mat.

Sen gjorde vi oss i ordning och gick ut med Harry innan de var dags att gå till bussen för att åka till Ludvika.
Åkte hemifrån 9:15 ungefär. Och var inne i Ludvika till kl var 14:30 och jag kan ju säga att de är skönt att vara hemma.

Vi var i Ludvika för att de var marknad. Och Sonny har åkt karusell för första gången, men vet inte om han tyckte de var så kul.
Och jag och Henrik åkte en karusell också, men ingen jag rekomenderar till dom som är höjdrädd. Fyy det var otäckt samtidigt som de var kul.

På marknade köpte jag en ny plånbok och en till keps till Sonny  (en sverige keps). Fick även lov att köpa nya solglasögon för mina gick sönder *snyft*.

Sen innan vi skulle åka så köpte jag även marknadsnougat och lite mer åt Sonny.
Sonny fick även dra snöre och där fick han en anka=)

På bussen hem så somnade Sonny i mitt knä, väl hemma så gick mamma och pojkarna upp och lämnade grejer eftersom Sonny fortfarande sov. Sen gick jag och mamma upp till affären och handlade de vi skulle ha till maten.
Och jag slapp laga mat idag=)

Mamma gjorde spagetti och köttfärssås. Gott var de kan jag lova. Har inte ätit riktig mat på ett par dagar då både jag och Sonny tycker de är för varmt. Så gott var de med hemlagat.
Och nu sitter jag här och har jag precis diskat och druckit ur mitt kaffe, så snart ska jag ta en vända med dammsugaren.

Mamma, Alex och Philip ska sova hos oss i natt:) Så ikväll blir de eurovision songcontest(stavning?)
Och ett glas vin för mig:).

Skriver nog mer ikväll.

Puss och kram syns på stan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0