God morgon

God morgon på er där ute!
 
Nu sitter jag här igen och skriver ett inlägg.
Kaffekoppen står på blombrädan bredvid mig, Sonny springer runt hela tiden och kan inte vara still.
Håller på att ladda ner filmer åt Sonny.
Bambi, bananer i pyjamas och byggare bob.
 
Sist jag laddade ner en film åt Sonny så blev de Lejonkungen.
Och den tyckte han om.
Får se vad han tycker om Bambi.
 
Ja vad har vi gjort i veckan då?
Inte så mycket faktiskt.
Hjälpte mamma att städa ur deras lgh dom har bott i.
Sen följde jag med mamma hem innan de var dags att hämta Sonny.
Detta var iaf i onsdags.
Sen på kvällen efter att vi hade ätit middag, så passade jag även på att dammsuga och torka golven hemma.
Så nu behövs de bara dammsugas igen *suck*.
 
Philip min lillebror sov här från onsdagen till torsdagen. Så vi blev med han hem till mamma på torsdagen.
Var snäll och diskade åt mamma, då hon pratade i telefonen.
Sen blev de kaffe kaffe åter kaffe typ.
Sen när vi gick hem på eftermiddagen så somnade Sonny i vagnen vilket inte inträffar ofta längre.
Men iaf så handlade jag och tungt är de att bära upp Sonny och kassar när man har handlat. Men tack och lov så blev de bara en kasse.
 
Sen när han hade vaknat så ställde jag mig och gräddade våfflor.
Gott var de.
 
I fredags alltså igår, så lämnade jag Sonny och mötte upp Henke som följde med hem och drack kaffe.¨Var länge sen jag umgicks med honom själv, så de var kul.
Sen gick vi över till mamma då jag skulle göra en grej på mamma.
 
Sen fick jag reda på att Bosse skulle åka traktor hem för han skulle göra nå på gården så jag hämtade Sonny tidigare och han fick åka traktor med moffa.
De tyckte han var jätte kul.
 
När vi sen gick hem så åt vi lite middag.
Orkade inte laga mat så vi värmde på en matlåda.
Så de blev korvstroganoff och ris igår.
 
Och Sonny åt för engångs skull.
Sen ville Sonny kolla i böcker så de slutade med att jag hade läst tre böcker innan han ville sov.
Så de ska jag börja med på kvällarna, för han somnade fortare.
 
När han väl hade somnat så tog jag mig ett varmt och avslappnande bad med en cider.
Sen var de lugnt resten av kvällen. La mig tidigare än vad jag brukar.
Och somnade fort också för den delen.
 
Och idag så ska vi grilla med mamma och resten av familjen.
Korv till barnen och fisk till oss stora:)
Äter inte fisk i vanliga fall, men har mamma eller Bosse gjort iordning så äter jag de.
 
Men men jag skriver mer senare och då kanske de kommer bilder från dagen också.
 
Puss och kram syns på stan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0