Tvättdag och barnvakt

God kväll på er där ute!
 
Nu sitter jag här igen.
Kan väl börja med att berätta vad jag fick i present.
Fick en jätte fin ganska stor ljuslykta av mina små bröder och så fick jag presentkort av mamma och Bosse.
Och de var de jag önskade mig.
Fick jätte många grattis på Facebook.
Men de som gjorde mig mest ledsen när jag fyllde år var att pappa inte ens ringde och sa grattis åt mig.
Fick ett sms dagen efter av hans sambo och hon skrev grattis.
Men har fortfarande inte hört något från min pappa.
Men men..
 
Just ja i torsdags var vi ju även på möte ang mer tid på dagis.
Så jag fick utökat med 5 timmar till i veckan.
 
Dagarna som har gått har vi inte gjort speciellt mycket.
I fredags efter att jag hade lämnat Sonny på dagis så gick jag hem till mamma och fixade min tobak.
Sen gick mamma och jag ner på byn och så fyndade jag 4 tröjor på karusellen för 65 kr.
Jätte fina tröjor.
 
Sen hem och lämnade lite för att sedan upp och hämta Sonny och gå och handla lite.
Min lillebror Alex frågade om han fick sova här och självklart fick han de.
Så han har varit här hela helgen eller han har iaf sovit här.
Han har gått hem på dagarna då han inte mått så bra.
 
Igår hade jag en depp dag.
När Alex hade gått hem då bröt jag ihop för ingenting.
Bara grät och kände mig som en värdelös mamma.
En väldigt deppig dag.
Eller de gick över när jag kom hem till mamma.
 
När vi kom till mamma så höll hon på att baka bullar.
Så jag hjälpte till med de.
Sen gick vi hem, skulle laga mat och när jag skulle till och börja med maten så kollade jag in till vardagsrummet och ser att Sonny hade somnat:).
 
När jag sen väckte honom så satte jag igång med maten.
MEN han vill inte äta. Nu har vi kommit in i samma svacka igen.
Han totalt vägrar äta.
 
Han äter om han får de han vill ha. Så mamma sa åt mig att jag ska låta honom äta de han vill så han får i sig något.
När vi skulle till och äta så ringde mamma och sa at vi fick komma på fika.
Så vi gick dit efter maten.
Fick sedan med oss ett par bullpåsar hem och även Alex följde med hem.
Sonny somnade på en gång och Alex var inte heller uppe länge.
Men jag fastnade framför TVn jag.
 
Kom i säng när klockan var tolv ungefär.
 
Imorse så var vi uppe 6:45 för jag hade tvättstugan.
När jag var ner tredje gången i tvättstugan så fick Sonny för sig att han skulle bajsa.
Så upp till mamma efter tvättstugan eftersom de var närmast så fick jag låna toa och byta på honom.
Sen skulle vi upp och handla så mamma skickade med pengar och våran V75.
Köpte dagens dubbel och vi fick in den idag.
 
Iaf när jag kom tillbaka efter att vi had evarit och handlat så sa mamma att dom var tvungna att åka upp till akuten med Alex.
Hmm jaja inget ovanligt i våran familj att få åka till varken akuten eller vc osv.
Så jag har varit barnvakt. Tvättade mina två yngsta börders kläder medans mamma var med upp till Falun. Var även snäll och dammsög åt mamma.
 
Dom kom hem igen vid halv sju tiden.
Så nu är jag hemma igen.
Kollat tider till borlänge då jag ska till BLG sjukhus med Sonny imorrn.
Vi ska dit för att han blöder näsblod så ofta.
Jo igår fick jag ringa 1177 för Sonny blödde lite i örat. Han har haft som någon blåsa i örat.
Så jag ska ta upp de imorrn.
 
Nej nu avrundar jag detta och glor lite på TV.
 
Älskar min underbara son och familj av hela mitt hjärta<3
 
Puss och kram syns på stan
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0