Lite om operationen

Hej på er där ute!
 
Nu kommer lite om GBP:n som jag har gjort.
Som sagt så skulle jag ha opererat mig redan förra året i Februari.
Men jag bangade då, eftersom jag mådde dåligt psykist.
 
I höstas så hade jag inte gått ner i vikt trots att jag har försökt, hade gått upp:(
Ringde då kirurgen i falun och sa att jag var redo för operationen.
Fick hem papper om att dom skulle höra av sig när de fanns tid.
Skickade in hälsopappret.
 
Sen ringde jag dom i början på januari, fick då en tid den 2 mars.
Jag var överlycklig och taggad framförallt.
Sen en vecka efter de så ringde dom.
Och jag trodde då att de skulle bli som första gången, att de inte skulle gå pga platsbrist eller personalbrist.
Men nej dom frågade mig om jag kunde tänka mig 18e Februari istället.
SJÄLVKLART blev de från min sida.
Vi detta laget vägde jag 104,2 kg och hade en en övervikt på nästan 40 kg.
 
Började min flytkost (Modifast) Blev ca tre veckor med de.
Det gick så bra, trots mina dippar i början. Låg och grät för jag var hungrig och sugen. 
Men de gick och jag är så jävla stolt över mig själv.
Under dessa 3 veckor så gick jag ner 7 kg, stod på 97,2 operationsdagen.
 
Efter operation så var jag så jävla trött, dom väckte mig och jag grät. Jag vet inte om de var för att jag hade ont eller för att jag ville sova.
De första jag frågade efter var vatten, Jag var så jävla törstig.
Nej du får inget vatten, du kan få munspray istället.
Men vafan, jaja.
Efter 2 timmar vaknade jag igen och ville på toa. Detta mitt i skiftbytet haha.
Så dom körde sängen till toaletten. Jag satte mig upp och sköterskan var påväg där ifrån.
Sen kom hon nog på sig, Har du varit på toa än?
Nej de har jag inte. OJJ vänta lite jag ska hjälpa dig.
Sätter mig upp och de snurrar satan i huvudet. BILLIG FYLLA!
Väl inne på toa så somnar jag nästan, larmar och säger att jag är klar.
Dock bara några droppar med bättre än inget tycker jag.
Sen fick jag äntligen komma upp på avdelningen.
 
Kom upp dit, fick mer smärtstillande, Mamma och resterande var där när jag kom.
Så de vara bara att försöka hålla sig vaken, för fyy fan va trött jag var.
Sen sov jag till och från resten av dagen och natten.
Dom kom in var tredje timme för att kolla blodtrycket osv.
Andra gången dom kom in då var jag vaken, så jag låg vaken från 4 til 6.
Sen var jag uppe och gick halv åtta. bad om handduk så jag kunde duscha.
Sen var de frukost och jävlar va gott de va med yoghurt:)
 
Runt lunchtid fick jag åka hem. Skönt som fan att komma hem var de.
Sen har de bara rullat på för mig.
Känner mig starkare i mig själv, gladare och fräschare .
I dagsläget har jag gått ner sammanlagt 13,7 kg sen jag började på flytande.
 
Men jag har mått bra hela tiden, förutom illamåendet som kommer, men de har nog en orsak det också.
Nej inte gravid. Kommer och går bara så där.
Men de gör mig inget, för nu ska jag få tillbaka mitt liv igen:)
 
 
 
Ursäkta att de är lite avklätt.
Men iaf det syns skillnad och jag ser de om jag lägger upp bilder bredvid varann.
 
 Avslutar med denna bild:)
 
Ha en bra dag allihopa:*
 
Puss och kram syns på stan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0